Personal Branding is NIET alleen een marketingverhaal, maar veel meer een attitude. Met attitude bedoel ik de consistente manier waarop je denkt, voelt en je je gedraagt.
Een positieve attitude – dat wil zeggen een positieve manier van denken en voelen over jezelf en over wat jij kunt betekenen voor jouw klanten – resulteert in een positief gedrag en een positieve benadering van klanten. Een beperkende manier van denken en voelen heeft een navenant effect.
Creëer daarom een attitude waarbij je jezelf ziet als ondernemer die de handen uit de mouwen steekt om zelf de mooiste droomopdrachten binnen te halen bij klanten waar hij heel graag voor wil werken.
Door jezelf op de juiste manier in de markt te zetten, kun je het selectieproces voor de opdrachtgever versnellen. Dus voordat je aan tafel komt, heeft de klant al een positief verhaal over jou gehoord en gelezen.
Je reputatie snelt jou vooruit. Dit kun je bereiken door de juiste Social Media Marketing. Door artikelen te schrijven die waardevol zijn voor jouw (potentiële) klanten, waarbij je tips en adviezen geeft voor klassieke problemen en knelpunten die klanten ervaren.
Aangevuld met tips en adviezen van je collega-professionals kun je een community creëren waar je praktische tips en adviezen geeft, knelpunten bespreekt en oplossingsrichtingen samen uitwerkt.