Focus, Focus, Focus! Doe alleen datgene wat cruciaal is om ten 1e klanten binnen te brengen en ten 2e klanten enthousiast/loyaal te maken. De rest is allemaal afleiding!!
In dit kader heb ik in een workshop met @JelleBartels de Business Model Canvas voor mezelf ingevuld. het resultaat kun je hieronder zien:
Een van mijn conclusies (die ik al stiekem al wist) was:
- ik doe teveel dingen tegelijkertijd,
- ik ga in op teveel kansen die op mijn pad tegenkomt, zonder te toetsen of deze in mijn business model passen.
Hierdoor heb ik de keuze gemaakt om gedurende 3 maanden alleen te focussen op 1 targetgroup.
Acties heb ik vertaald in een acquisitie trechter om de â Next 10 Clientsâ binnen te halen. Uiteindelijk heb ik met mezelf een 30 Day Challenge afgesproken.
Mijn focus is een katalysator te zijn voor ambitieuze klanten die willen doorgroeien, in resultaat met minimaal 12%: een âDoorgroei Versnellerâ.
Opvallende is dat ik nu in dit kader 2 nieuwe klanten heb binnegehaald, die niet zozeer in omzet willen doorgroeien.
- Een klant wilt een team – van een bedrijf die zij hebben overgenomen â integreren met hun bestaande team. âA Hell of Jobâ als je vanuit gaat dat de 2 organisaties een heel verschillende cultuur hebben.
- De andere nieuwe klant wil hun âCustomer Serviceâ gereed maken voor 2012: het jaar dat zij hun ambitie gaan waarmaken om door te groeien om de top 5 van financiĂ«le dienstverleners hun plaats te veroveren.