Cultureel Ondernemerschap
Inhoud
Culturele instellingen staan voor grote uitdagingen. Subsidies zijn verlaagd, inkomsten staan onder druk. Hoe kunnen culturele instellingen dezelfde hoogwaardige artistieke kwaliteit blijven leveren en meer bezoekers aantrekken? Tijdens deze crash course ontvang je concrete handvatten op het gebied van leiderschap, ondernemerschap, marketing en sales. Je werkt aan het creëren van een eigen ondernemende strategische visie en aan het ontwikkelen van praktische vaardigheden die nodig zijn voor een gezonde ondernemende toekomst voor je organisatie. De Rode Draad: Hoe treed je Commercieel op, om Kunst & Cultuur mogelijk te maken
Doelgroep
Managers en leidinggevenden van kleine en middelgrote culturele instellingen en zelfstandig ondernemers in de cultuursector.
Opzet
Cultureel Ondernemerschap bestaat uit 4 workshops. Je zet jouw Strategisch Plan op 1 A4tje op en vertaalt deze meteen in de Praktijk. Ons aanpak is iteratief. Je onderneemt actie, leert van je successen en tegenslagen en stuurt meteen jezelf en je team bij: leren door te doen, al doende leren. Doel is om binnen 90 dagen significante verschillen te creëren in je persoonlijk leiderschap, de ondernemerschap van jezelf en je team, en de manier waarop je jouw klanten, bezoekers, stakeholders blij en gelukkig maakt.
Blok 1 – Persoonlijk Leiderschap & Strategisch plan op 1A4tje
Blok 2. – Doelgroep, Marketing & Sales
Blok 3 – Creëer een ondernemende team van professionals
Blok 4 – Continue verbetering
De workshops vinden plaats van 13.30 – 19:00 uur
Ondernemend Leiderschap
Persoonlijk leiderschap betekent een gewaagde, ambitieuze toekomstvisie formuleren en uitdragen. Mensen inspireren, coachen en leiden om deze visie te concretiseren en te kunnen realiseren. Je neemt jouw eigen leiderschap onder de loep. Waar sta je nu en waar wil jij met jouw organisatie naartoe? Hoe wil je als leider zijn en wat wil je betekenen voor jouw team, klanten, bezoekers en stakeholders?
Ondernemerschap
Ondernemerschap betekent kansen zien, creëren en durven pakken. dit betekent een omslag in Denken, Durven en Doen. je durft meer buiten de gebaande paden te treden. Je Overwint en laat Mentale handremmen los, en je staat veel meer open om iets nieuws te creëren.
Marvin Sutherland
Marvin Sutherland heeft zijn sporen verdiend bij verschillende adviesbureaus (o.a. KSG/Berenschot) en heeft opdrachtgevers als SNS Reaal groep, Cisco Systems, Houthoff Buruma, Centric, ABN-AMRO, Kema BV, Microsoft, CoolCat en Securitas ondersteund om nog succesvoller te zijn. Marvin ondersteunt als consultant/coach en Business Katalysator mensen bij het optimaal benutten van leiderschap en ondernemerschap, waardoor zij gaan excelleren.
Dit traject wordt in samenwerking met Binoq Atana & Cultuur + Ondernemen verzorgd.
Meer info? Binoq Atana info@binoq.nl of Marvin Sutherland marvin@essentialbi.nl