Cruciale Vaardigheden:
impact & invloed bij uitdagende sleutelpersonen
Als manager of ondernemer ben je 95% van de tijd positief. Optimistisch in je kracht, Yeah! You Rock!
Toch schiet je in je Fight- Flight-Freeze modus gesprekken met uitdagende beslissers of sleutelpersonen. Je mist de cruciale vaardigheden ales je persoonlijk geraakt wordt en als je onder druk staat. In cruciale situaties die er écht toe doen, als:
- Belangen uiteenlopen: opdrachtgever wil X vs. jij/je bedrijf wil Y.
- Irritaties oplopen: het Live gaan van het ERP-systeem verloopt niet vlekkeloos.
- Ego’s botsen: salestijgers beloven iets wat de implementatieclub niet kan waarmaken.
- Emoties oplopen: je loopt als ondernemer weer eens tegen een muur als je recalcitrante beslissers mee wilt krijgen.
Deze situaties doen er écht toe, een ‘make-or-break’ situatie. Deze moments of truth hebben een behoorlijke impact op jouw rol, je reputatie en je vervolgopdrachten. Het staat behoorlijk veel op het spel!
Cruciale gesprekken
Leer in deze stressvolle situaties met uitdagende gesprekspartners
- Empathisch/inlevend én standvastig zijn
- Open/kwetsbaar én in je kracht staan
- Flexibel én standvastig zijn
Een contradictie? Nee, juist niet!
Elke uitdaging, elke situatie en elk type persoon vraagt van jou dat je in split-second een stijl toepast dat bij de persoon past.
Je hebt nú al alle kwaliteiten, talenten en kracht in je om deze uitdagingen aan te gaan.
Als je niet afgeremd wordt door je eigen Stijl Onder Stress: SOS-stijl. Jouw aangeleerd gedrag waarin je doorschiet als je onder druk staat: Vechten Vluchten of Verstarren (Fight – Flight – Freeze).
We leren onze SOS-stijl al vroeg. Als 8-jarige heb mijn Vecht-stijl aangeleerd: ik beloofde voor mezelf te zorgen! Dit gaf mij focus, daadkracht, moed, de basis van mijn ‘Make it Happen’ attitude.
Onder druk schoot ik door in mijn valkuil: Fight!
Door deze ballast los te laten, herken ik in cruciale situaties vroegtijdig mijn SOS-stij, en kan ik deze overstijgen. Dan pas kan ik mijn Skills succesvol toepassen.
Hoe hoger je op de corporate ladder stijgt als manager, hoe groter je bedrijf wordt, hoe groter je uitdagingen. That’s The Deal.
Voorkom daarom dat je SOS-stijl je dan afremt.
Gooi daarom nú deze ballast los, en groei sneller door!
Resultaat van de workshop Crucial Skills: cruciale vaardigheden
- Je herkent je eigen Stijl Onder Stress: SOS-stijl als je onder druk staat. Je leert je SOS-stijl in de kern aanpakken
- Je leert razendsnel in je stijl switchen als de persoon, de uitdaging of de situatie dat van je vraagt
- Je herkent vroegtijdig de (non-)verbale signalen van je gesprekspartner waar je op in speelt
- Je krijgt praktische tools om stressvolle gesprekken waarin belangen bosten en emoties oplopen te kanaliseren
- Je herkent de Ego-gedreven gedrag van je gesprekspartner en leert hierop inspelen
Je bent na afloop in staat een gesprek dat dreigt mis te lopen, stap voor stap te kanaliseren naar een win-win resultaat. Vanuit wederzijds respect, zonder manipulatie met behoud van een open, gelijkwaardige relatie met je gesprekspartner.
Impact & Invloed: reputatie
Je verdiept juist de relatie en wint aan respect als je deze stressvolle gesprekken met uitdagende gesprekspartners tot een positief einde weet te brengen.
Omdat we praktijksituaties realistisch nabootsten, leer je meteen jouw SOS-stijl herkennen en ombuigen, én effectief omgaan met uitdagingen en mensen waar je het meest tegenop ziet: Jouw “Worst Nightmare’
Werkwijze workshop Crucial Skills
Deze workshop Crucial Skills volgt op de workshop Leadership Empowerment
Want tijdens de workshop Leadership Empowerment leer je:
- Leiding geven aan jezelf als je uitgedaagd wordt
- Jezelf coachen om razendsnel een omslag te maken in Denken, Durven en Doen als je onder druk staat, of als resultaten tegenvallen
- Jouw SOS-stijl herkennen en in de kern aanpakken
Meer info? Stuur een mail marvin@essentialbi.nl of Whtasapp: 0655372833
Download ook onze brochure: Impact & Invloed Cruciale gesprekken met uitdagende sleutelpersonen – hoe krijg ik ze toch mee FB2